Kroondijkje.reismee.nl

Mooi mee genomen!

yello!

In mijn eerste verhaal (begin sept.) heb ik adres staan waar je iets heen kunt sturen als je dat wilt. En dat hoeft niet alleen voor mij te zijn maar kan ook voor de kinderen zijn waar ik stage loop. Barbara en ik zijn opzoek naar vooral jongens kleren, sokken, vesten en schoenen. (voetbalschoenen mooi meegenomen) Leeftijd 5-18 jaar. Jonge kinderen rond 5,6,7 jaar hebben geen schoenen aan. Ik weet niet precies hoe duur het is om pakje te sturen, maar als je kleren over hebt en je hebt voor over om wat te sturen, is van harte welkom!

Waarom kleren zo hard nodig zijn. Kinderen wassen kleren niet, gaten in de schoenen.. En als ze voetballen, sommige doen dat met de schoenen met gaten er in of andere op blote voeten. En als het s'ochtends regent en ze komen bij Ingubo dan willen we ze droge kleren kunnen geven. Ze hebben niet zulke ouders of verzorgers die voor hun zorgen. Ze zijn helemaal opzich zelf. Hun straat is eigenlijk hun huis.

Afgelopen vrijdag zijn barbara en ik met mike (rijdt de bus van Stenden als we naar township gaan) naar Duitse boer die hier nu 20 jaar woont. Hij heeft vee, vooral geiren en we gingen een geit kopen die ze wilden slacten voor begrafenis op zaterdag. Was wel zielig eigenlijk als je dat ziet hoef je geen vlees meer. Maar dan doen ze touwen om poten en drukken ze in de bus. Enin Nederland als ze koe slachten schieten volgens mij door kop, snelle dood voelen ze niks van. Maar hierhakken ze kop gewoon af!Toen we aankwamen bij het huis, lag er al een hop van koe in de kruiwagen, met huis ernaast, binnekant waren ze al aan het koken. Ze koken ook de darmen en dat vinden ze zo lekker hier, Alleen het smaakt ook gewoon echt naar stront. Moet je denk ik leren eten ofzo. Ieder geval toch weer ervaring erbij. En de begrafenis houdt in dat mensen (rond 300) sochtend bij de overledene eerste uur.. daarna naar de kerk, daarna weer terug naar huis en wordt veeeel gegeten engedronken.

Misschien ook wel leuk oom te vertellen, gaat goed met mij!

Liefs

Reacties

Reacties

Ilona

Hee meid,
Echt wat super zeg dat jullie kleren gaan inzamelen voor de kinderen daar! Maar jeej wat heb je er weer een ervaring bij zeg, ulh heb je echt zn darm opgegeten? En als ik een dier zie afslachten voor mij neus, dan word ik denk ik maar een vegetariër!
Maar jij mag er ook gewoon bij zijn die begravenis?
Goh wat een belevenissen allemaal!
Ben trots op je!
Veel liefs, Ilona

heleen

heej meid, wat een verhaal weer! ik ben ook super trots op je! zulke dingen zou ik nooit kunnen doen. snel even bellen/skypen. enne ook ff verhaaltje doen op ons meidenblogding! niemand heeft nog wat geschreven,, xxx

Chantal

Pff, nou lekker die koeien en geiten slachten:S! Maarja cultuurverschillen zijn er nou eenmaal:P!!!
En jullie zijn echt super goed bezig voor die kids:D!!!
Maar ik zal je nog ff een reactie geven op je mailtje... heb alweer nieuwtjes...:P

xXx

Bren

Oke wat goed zeg!
Wat doen jullie al veel zeg! Super.

Dat is wel sneu ja, dat ze geen kleding hebben.
jakkes!! Koe slachten.. Dat hoef ik liever niet te zien.
Vet zielig..

Mooi dat alles goed met je gaat. Ga zo door:D:D

Liefs Bren

Nelleke

Zo je hebt weer wat nieuws mee gemaakt lees ik hier, begrafenis,is niet echt het leukste,maar hoort wel bij het leven he?
En een dier kopen om te slachten,ja wat moet je anders ?Ze kunnen in ieder geval weer even eten toch?Maar kleding en schoenen op sturen?word denk ik wel kostbaar,zou kunnen informeren bij postkantoor wat een pakket opsturen moet kostn,ga het voor je uitzoeken hoor!
Verder alles gelukkig goed met jou lees ik,mooi zo,houden zo!
Doe je best meid,ga zo door,ik ben ook trots op jou hoor.
Dag Lyan,groetjes van ons allen in huize Wissing.
Tot de volgende keer maar weer.
Doeiiiiiiiiiiiiiiii
Nelleke

Sabine

Als toevoeging bij Lyan: TNT is het goedkoopst. 35 euro voor ongeveer 5 kilo geloof ik!

Heb wat voor onze lieve Zuid Afrika vriendjes over!
Mijn pakketje wordt binnenkort gevuld!


Lyan, super dat je even melding hebt gedaan van je happenings! Ik volg je zoals je merkt! Mahoy heeft facebook, echt masterlijk! Heb jij dat geregeld?

Ik ga even kijken of ik a.s. zaterdag nog wat geld in kan zamelen op een brandweerfeest wat waarschijnlijk druk bezocht wordt! Even een deel van de hamburger-omzet bietsen. En misschien foto's verkopen tegen een schappelijk prijsje. Moet maar even zien, maar dan weet je..ik heb nog steeds geen rust in de kont!

Dikke tuut aan, Mike onze chocolat pie, Mahoy, Sindiswa, Alfred, kindjes, Barbara, Mz, Mzondi en alle anderen die ik ongetwijfeld vergeet!

jacqueline

nou dan toch maar weer eens een reactie van mij. Ik sta dan toch echt versteld hoe het daar gaat in het "normale" leven. Wij kunnen ons er ook niets bij voorstellen. Voor jou alleen maar prachtig, kunnen ze je nooit meer afpakken.

Zoals iedereen schrijft ben ik ook trots op je, en moet toegeven dat ik je gezelligheid hier nu toch wel ga missen thuis...... Dus ja nog even doorzetten zeg ik dan maar weer tegen mezelf.

De rest schrijf ik lekker op je gewone mail, hoeft niet iedereen te lezen :)

Dikke tût uit Steenwiek.

siglinda

whahaha, dus je word vegetarier whahaha...
Klinkt erg leuk. helaas heb ik geen voetbal schoenen over..

komen er nog foto's online?

XxX

An

Lyan hebben ze daar ook vis !!!
Dat vlees lijkt mijn niets. Liefs An

linday

bleeeeeh! darmen van een geit. mij niet gezien ;)!

Elise

Heeey lieverd!
Wat super goed dat jullie kleren gaan inzamelen Echt top!! Ik zal wel even vragen op de zorgboerderij of ze daar nog kleren over hebben en anders gewoon overal even vragen:D
Waaah oehh wat eng zeg:O Jeetje dat je daar bij kon zijn!! Super goed! Ben echt trots op je!
Mooi dat het ook goed met jou gaat!
We gaan snel weer bellen:D!!

Heeeel veel plezier nog!!!!

Xxxxx

Elise

En ben jij dan ook naar die begravenis geweest? Was het een bekende?

Heel veel plezier en succes meis!!

Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!