Kroondijkje.reismee.nl

So this is South Africa

Dit is dan mijn eerste verhaal!! Ben hier dan ook nog maar 28 uur maar mijn eerste indruk is hartstikke goed. We zijn hier met een hele grote groep meiden uit Nederland gister aan gekomen. We werden opgehaald vanuit Port Elizabeth en zijn door personeel van Campus naar onze woning gebracht in Port Alfredwaar we 3 maanden verblijven. Stenden Hogeschool blijft Stenden Hogeschool want organisatie gaat altijd een beetje anders als gepland, plus dat je dan ook nog eens in Zuid Afrikabent. Want ik kwam alleen op een kamer, eerst moet je door een andere kamer waar twee meiden verblijven en dan over het balkon naar mijn kamer. Eerst even wennen maar eigenlijk helemaal niet verkeerd want als ik mijn deur open doe dan sta ik op het balkon en S'ochtends kun je ook nog lekker in de zon zitten. Het is hier heerlijk weer tussen de 25 en 30 graden. Het Juni begint het 'winter' te worden en dan is het tussen de 20 en 25 graden. Dus niks te klagen. Heb nu nog helemaal het vakantie gevoel, maar goed we komen hier niet alleen om vakantie te vieren we gaan ook nog aan de slag. Morgen begint de Introductie week. En Volgende week gaan alle projecten van start. Nogmaals organisatie hier in Zuid-Afrika loopt een beetje anders. Alle informatie van de projecten die we kunnen doen gaan anders lopen. We kunnen alles vergeten, morgen krijgen we informatie over andere nieuwe projecten. We zullen zien.

We hebben dit weekend lekker rustig aan gedaan, Port Alfred bekeken voor een deel en naar het strand. Voordat ik weg ging heb ik foto's bekeken van de stad en omgeving. Maar als je er bent is het allemaal heel onwerkelijk en nog mooier. Terwijl normaal gesproken foto's allemaal wat mooier lijken dan in de realiteit. Zuid Afrikaans taaltje is wel grappig. Je hebt een taaltje die wij ook wel verstaan, mix van Engels, Nederland en nog wat talen. Engels natuurlijk maar ook apart taaltje die de 'donkere' bevolking spreekt. Ook heb je bakken van huizen maar aan de andere kant is er ook heel veel armoede. Zuid AFrika is een heel gevarieerd land en ik denk dat ik aankomende weken nog te weten kom hoe het allemaal in elkaar zit.

Dus morgen gaat het allemaal beginnen en ik hou jullie allemaal op de hoogte. Heb geen internet op mijn kamer alleen op campus ander gebouw. Dus misschien datik niet altijd even snel reageer op jullie berichtjes...

Bedankt voor de berichtjes op deze site...:)

Liefs Lyan

Reacties

Reacties

Lisanne

Ah super gaaf! Ik heb het nu steenkoud dus ik verlang wel naar dat weertje bij jou haha! xxx

Petra

Wauw het klinkt allemaal wel supergaaf !
Beetje jammer dat de planning nu weer anders loopt,
maargoed, als je het maar leuk hebt!
Heeeeel veeel succes ! :D
en Ik zal de rest van je avonturen wel lezen hier!

Liefs,
Petra

Chantal

Klinkt super allemaal!!!
En ik ben ook onwijs jalours op het lekkere weer daar, het was hier vandaag weer flink koud:S!!!
Nou meid geniet ervan en we spreken elkaar snel weer ff op msn/skype ofzo:D!!!

xXx

Brenda&Aran

Heey Meid.
Wat Goed dat de reis ook beetje mee zat.
Jij boft, Lekker weer hoor!
Leuk dat je je eerste verhaal hebt beschreven.

Erg leuk om dat te lezen. Oke Gek taaltje dus. Was ook benieuwt na. Je hebt geen internet op je kamer. Naja is niet anders. En anders internetten op campus:p hihi
Heel veel plezier daar,
Groetjes van aran..

Liefs Ons...

xxx

Ilona

Hee meid,
Wat leuk dat de eerste indruk zo indrukwekkend is! Hoe je het allemaal beschrijft, ziet het er erg mooi uit! Ik ben wel een beetje jaloers hoor, lekker warm weer heb jij daar zeg! Hier was t best wel weer koud vandaag, het zonnetje moet maar gauw weer komen!
Alleen een beetje jammer dat je nu opeens andere projecten krijgt, maar ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen!!
Heel veel plezier, en ik wacht op spanning af naar je nieuwe verhalen!!
Veel liefs, Ilona

linda

Lei-annnnn dudie :D.
ik mis je nu al.. maar als jij het leukt heb, ben ik blij.
mooi dat jullie goed zijn aangekomen.
het is echt cultuurshock als je daar komt hé.. echt raar, maar zo mooi! je moet het allemaal nog ontdekken, maar je went gauw genoeg en dan geniet je volop.
succes voor als je straks begint, zal wel druk worden.
ik volg je op de voet dudie.
dikke tut van linday!

Chantal van der S.

Hé Lyan!
Ik herken je eerste indrukken helemaal! In welke accommodatie zit je? Kowie? Nou, ik zal je verhaaltjes lezen! XxX

Heleen

heej chickie,
super gaaf dat t daar zo mooi weer is en dat je t er nu al naar je zin hebt! succes met de projecten en dan lees ik snel weer je verhaal!

love you! kus heleen

Elise en Edgar

Heey lieverd!!

Oh wat klinkt dat allemaal gaaf zeg. Mooi weer en lekker op balkon! Idd zal nu wel voelen als vakantie maar het echt werk komt idd nog. Wel jammer dat de organisatie weer alles omgooit maar het komt vast goed en het word vast helemaal top! Alles klinkt echt super meid! Ben heel benieuwd hoe je deze week gaat vinden en heel veel plezier meid!! Geniet er van!!

Liefss xx Hou van je(L)

Yvon

Wilt ik ook!!! Nog drie maandjes... Klinkt allemaal mooi... Geweldig die verhalen! Heerlijk!! Geniet!

Liefs Yvon

Niels K uit S.

Hey zusje,

Als ik dit allemaal lees heb je dus niks te klagen...
Ben benieuwd wat je daar allemaal moet doen want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar daar kun je ons mooi van op de hoogte houden dus dat lees ik dan nog wel.
Maar een goed begin in ieder geval..... en je weet het he; Pas op voor de wilde dieren:)

Groetjes van je grote broer.

The Kuunder

Heey meis!

Klinkt allemaal vet gaaf! zet maar snel wat foto's op de site, kunnen wij ook alvast gaan geniete van het mooie weer, het is hier nog steeds koud:P

Hoe is de vliegreis bevallen?

Veel plzier met de introductie week en tot horens!

kusj(K)

An

Lian, ik bewaar al je reisverhalen. Zo je al schreef is het daar heerlijk warm. Geniet van de reis. Liefs An

taetske

het meid..
Klinkt allemaal wel erg super zeg..
Hoop snel wat foto's te zien..
Veel plezier nog..
xx KuSje taetske

Astrid.

Hee Lyannetje...

Wat een leuke eerste verhaal van jou.
De projecten allemaal wat anders maar dat gaat vast helemaal goed komen.
Meid heel veel plezier

Tot je volgende verhaal

Groetjes Astrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!