Kroondijkje.reismee.nl

Drama for your momma!

Joehoe!

Back in Port Alfred, thuis zal ik zeggen na een week vakantie hebben gevierd! Dus daar komt mijn verhaal zal proberen het niet te lang te maken.

Onze reis begon op zaterdag ochtend 1 mei. Met weinig voorbereiding (alleen auto's gehuurd, vrijdag nog een wegen kaart bemachtigd en gaan met die banaan) zijn we dan begonnen met onze reis. We waren van plan de garden route te doen, dat is dus van Port Alfred naar Kaapstad langs de kust. Ik dachtga vrijdag nog even op stap en dan kan ik mooi slapen in de auto. Dat is me dan ook wel gelukt want ik kan immers overal wel slapen. Maar natuurlijk ook van de reis genieten want het is zo prachtig allemaal, ik kan het niet in woorden beschrijven. Je moet het zelf gewoon zien. Door de bergen, langs de kust, je komt aapjes, struisvogels en andere wilde dieren tegen. Prachtig! Dus de eerste nacht kwamen we in Knysna aan, mooi stadje aan de kust in een backpack hostel dus heel simpel maar goed te doen voor gemiddeld 10,- per nacht. We zijn daar savonds even de stad in gegaan, was daar gayparade hartstikke mooi beetje mensen kijken enz. Unieke vakantie gevoel.

Dag twee verder gereden. Af en toe onderweg stoppen bij mooie plekjes. En we kwamen eind van de middag aan in Hermanus. Daar wilden we dan Walvissen kijken, Jacoba zegt: kom laten we daar heen gaan komen ze dicht bij de kust. En je weet altijd de kleine lettertjes lezen: Walvissen zijn alleen in de periode van Juni t/m augustus. Dus dat werd hem niet. Wat we wel konden doen is zee op gaan en de witte grote haai opzoeken(en dan in zo'n kooi). Maar daar leek me niet zo'n goed idee, heb te veel films gekeken. Voor de rest gezellig stadje met leuke afrikaansje hebbedinge kraampjes.

Dag drie op weg naar Kaapstad, was zo mooi weer langs de kust maar toen we in Kaapstad waren slecht weer. Dat is vaak zo in deze periode van het jaar dat het in Kaapstad slecht weer is. Maar goed we hadden hoop hebben een backpack hostel in de longstreet gereserveerd en we dachten we zien wel. Dus daar twee nachten blijven. We wilden naar de tafelberg en robbenIsland waar dus Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Maar het werd allen shoppen en op stap gaan in Cape Town(wat ook niet vervelend was) maar je komt wel voor wat anders dan dat. Deze twee werden gecancelled door het weer je kon niks zien in de bergen en ook niet op zee. Dus als we weer zouden gaan dan moet je echt in de zomer of zeker van zijn dat het mooi weer is anders kun je niks.

Toen hebben we dag 5 besloten om gelijk weg te gaan en niet langer te blijven. We zijn naar Cape point gegaan. Dat is het uiterste puntje van het afrikaans continent. Als je daar staat op de berg heb je rechts van uAtlantische oceaan en links van u Indische oceaan. Het toen we daar heen reden werd het ook nog eens mooi weer. Dus het was echt heel indrukwekkend om daar heen te gaan. Je kan dan gewoon niet verder. Je kijkt op twee oceanen uit en voor je is er dan ook niks meer. En het uitzicht is ook zo mooi heb er geen woorden voor! Eind van de middag hebben we in muizenberg overnacht. En de volgende ochtend gelijk weer vertrokken.

Dag 6 gingen we naar Tjitjikama natuurgebied. Daar wilden we dan twee nachten blijven. We kwamen eind van de middag aan regende toen heel erg (maar volgende dag super weer dus dat maakte alles weer goed) maar we hadden leuk exotisch backpackhosteltje gevonden. Met leuke mensen, wat honden en de paarden staan in de tuin. Dus als je daar zat konden ze zo van je bord eten. Echt grappig was dat. De volgende dag was het DE dag want we gingen zip lijnen dus dat is dat je van berg naar berg gaat over de watervallen etc. Leuk om te doen en mooi om daar te zijn. Smiddag gingen Sarah en ik Bungeejumpen. Hoogste bungeejump punt van de WERELD. Aderaline giert door je lijf, prachtig. Barbara en Etty gingen opeens ook dus dat was ook wel mooie actie dat we dan met ons vieren gingen. Je gaat met een soort brug naar de Bloukrans brug. Midden van brug is een plateau waar we heen moesten. Als je dan daar aan komt gaat de muziek keihard aan en dat is dan ook wel mooi een afleiding. Ik ging als derde, je wordt vast gemaakt, dubbel gecheckt en ze helpen je dan mee naar het randje en dan houden ze je vast, tellen af 4,3,2,1 en dan jump je! En die vrije val is het mooiste!! Heb een dvd ervan en foto's dus die mogen jullie allemaal zien, leuk om te zien:D En na de tijd voel je zo goed, je kan de hele wereld aan! (tenminste dat denk je dan hea, hoe lang het duurt geen idee maar anders doe ik het nog een keer). S'avonds gingen we bij het kampvuur djembe spelen en BBQ'en.

Dag 7 gingen we naar Jeffrey's bay surfer stadje. Alleen de helft van de groep wilde naar huis(dat was dan ook niet zo erg want was toch klein stukje) en ik, vera, jacoba en etty bleven nog een nachtje. Even beetje shoppen, relaxen en de volgende dag (vandaag dus) weer naar Port Alfred want maandag moet er weer gewerkt worden!

In ieder geval het was een top weer met ons 8en. Sanne, Sarah, Barbara, Etty, Pia, Jacoba, Vera en ik. Veel lol, gekkigheid meegemaakt maar zal niet te veel in details gaan.

Groeten thuis!

Liefs Lyan

ps: moet nog even op de mailtjes reageren die jullie hebben gestuurd maar komt goed deze week:d

Reacties

Reacties

Brenda & Aran

Heey meid.
Wat heb je veel leuke dingen gedaan.
Jammer van de regen. Maarja niks aan te doen!

Het is toch wel tof dat je daar wa vrijetijd hebt!
Zo kan je lekker van Afrika genieten zolang je daar zit.

Dat je hebt bungeejumpen!! Jakkes! Zou ik niet durven!! Ik wacht de dvd wel af! lijkt me gaaf omdat te zien!

Fijn om weer even wat van je te lezen!
Werkse en hoop je snel weer te spreken.

Groetjes van Aran.

Dikke kus

Brenda

Anja

Hey Lilly,
klinkt echt super...
Dat bungee jumpen echt stoer man..
xx anja

Siglinda

Vet stoer dat je bent wezen bungeejumpen! echt coowl, (H) het klinkt helemaal geweldig waar je daar allemaal ziet, en dat je daar de tijd voor hebt!

volgens mij heb jij het helemaal naar je zin!
ik zal je missen aankomende donderdag in oldemarkt ;)

dikke kusj

siglinda

Chantal

Wat heb je weer gave dingen beleefd daar!!!

Ik zal zo ff een mailtje schrijven met nog meer reacties en natuurlijk met de benodigde informatie vanuit lemmercity;)!!!

Miss you!!!

xXx

Yvon

AAAAAAAAAAAAWWWWWWWW WIL DETAILS!! whahaha!! Oh mis je wel hoor lyan! Had je van de week nog even geprobeerd te bellen op je tel. nummer, maar volgens mij betaal jij je dan ook suf of niet?? Nou ik mail je snel, erg druk... maar hou je op de hoogte! Je verhalen zijn FANTASTISCH! zini nini!! tot snel meis!! Kussie Yvon

jacqueline

Wat een geweldig avontuur heb je weer mee gemaakt zeg. Een beetje bijgekomen van al dit moois......vast wel :)
Je kaart voor mij en Isza is aangekomen zal hem keurig tot volgende week laten liggen.....komt helemaal goed.
Nu maar weer hard aan het werk, word je ook niets minder van ha,ha,ha. Ik ben een weekje Tsjechië aan het opruimen.
Dag lieverd, tot gauw een keer.

Liefs van ons allemaal, jacq,job,dion,isza geoff en hummer

An Bouter

Hoy Lyan. wat heb je weer allemaal meegemaakt,
dat zijn dingen die je nooit gauw zal vergeten.
Het is wel een prachtig avontuur.

Heel veel liefs Jan en An x x x

Linday

Lyannnn, what what what!!! wat heb jij veel gedaan in 7 dagen haha, het klinkt zo super tof. je verteld het ook leuk, terwijl ik het las maakte ik echt zo'n voorstelling met plaatjes in mn hoofd :D, zag er goed uit hehe.
en dat bungeejumpen, lefgozer dat je bent, echt te tof.
ik ga je zo mailen :D.
doeeeei xxx

Elise

Oohhh meid waaauw! Geweldig om allemaal te lezen!! Echt te gaaf!!! Ech super vet van het bungeejumpen!! OMg jullie hebben wel lef hoor echt superrrrr gaaf!! En wat mooi van dat uitzicht op het puntje van het continent. En al die andere dingen!! Waaauw echt leuk om allemaal te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt meis!! En leuk dat je ons zo goed op de hoogte houd! Sorry voor mijn late reactie heb het druk gehad maar geen excuus.

Meid ik mis jee!! Heeel veel plezier nogg en geniet ervaan!!

Dikke kus en knuffel voor jou(L)

Xxx Elise

yvonne scholten

jeah! Bungeejumpen! Geweldig. En je haar kon natuurlijk niet meer wapperen. Jammer van het slechte weer en eigenlijk wil ik de details wel weten van de "gekkigheid"( ben tenslotte niet je moeder...)

nelleke

Hoi Lyan,ja daar komt zij ook nog een keer,zou steeds op jou blog kijken,maar je weet het wel he?druk druk druk,nee flauwekul,ben gewoon laks ,ik ga even kijken,draai me om,doe wat anders,en vergeet het weer,stom He?.
maar je hebt het prachtig mooi gehad daar,dat lees ik hier,jeetje,wat een avontuur zeg!en je gaat weer weg hoor ik van Oma,en jou Moeder,gossie...het bloed kruipt......ik hoop dat het weer zo mooi word als nu,en ik ga jou nu volgen hoor!!mis alleen de foto's op je blog,kon dat niet in the middle of no where?maar je laat ze vast een keer zien hier of daar of ergens..hihihi..de groetjes van je tante Nel en de rest van de wissing bende...doei doei..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!