Kroondijkje.reismee.nl

Hole in the wall!!!:D

Sjap sjap!!

Afgelopen vrijdag hebben we met ons 8 en ( dus de meiden met wie ik ook naar Kaapstad ben geweest) twee auto's gehuurd en zijn we om 1 uur vertrokken en richting covey bay gereden. Eerst nacht zijn we maar gebleven in Mtata of iets dergelijks, alleen uiteten geweest voor rest super drukke stad dus zijn we niet echt door heen gereden. Wat ons opviel was dat er wel veel donkere mensen zijn of zegmaar gewoon geen blanke. Over algemeen zijn steden vrij gemixed maar hoe meer we naar oosten gingen aan de kust hoe meer ons dat opviel. Ik en sarah gingen even winkel in en daar kwamen we ook een man tegen die aan ons vroeg waar we vandaan kwamen en wij zeiden dus Nederland! Een Stevie Wonder achtige kerel alleen hij kan wel ons zien anders had hij niet gezien dat we blank waren en zo ontzettend opvielen. Hij vertelde ook wat over Mtata dat de mensen dus vroeger in de apartheid naar aparte delen van het land zijn verdreven. Dus alle blanken in dat deel en donkere mensen in andere deel van het land. Dus in dat gebied naar het oosten toe donkere bevolking en dat is dan ook zo een beetje gebleven.

De volgende dag wilden we naar watervallen, op plaatje harstikke mooi en volgens de kaart maar tien minutjes rijden. Maar je moest dan wel op een pad rijden waar allemaal gaten in zaten en wat dus eigenlijk niet echt een weg was. Zelfde was de afslag naar Covey Bay laatste stukje. Maar we dachten dat kunnen wij, even hopen dat banden heel blijven en dat we niet stil staan in middle of nowhere. Alleen naar ander half uur rijden nog steeds niet we kwamen alleen maar in uitgestorven dorpjes terecht waar de mensen haast niks hebben alleen hun hutjes. Dus dorpjes uit jaren 0. Back to the basics:D En de benzine was bijna op en we wisten niet of op een gegeven moment rechts moesten of links. Dus besloten om maar terug te gaan en dat was ook wel zo verstandig. Daarna maar naar Covey Bay gereden toen we daar aan kwamen hadden we het ook wel gehad, door al die hobbelige wegen en dorpjes waar mensen zo arm zijn dat ze achter de auto aan rennen om te vragen of ze wat geld mogen hebben. Want ja je bent blank, uit Europa en dus conclusie erg rijk! Nou ja in hun ogen zijn we ook wel rijk ja. In covey Bay hadden we een hostel geregeld, beetje rimboe achtig wel heel leuk maar als je dan naar onze verblijf hutjes wilden moest je eerst rivier oversteken. Gelukkig sochtends eb maar savonds even door het water heen. Ze hadden wel heerlijke cocktails alleen we sliepen met twee kerels in het hutje, the backpackers dus die weten alles van de wereld. Hebben van alles al gedaan reizen hele wereld rond. Alleen maar omdat ze niet weten wat ze anders moeten doen dan blowen, op strand liggen, surfen, kortom alleen de leuke dingen en niet te vergeten uitslapen. Dus dan moet je wel veel weten van de wereld en veel kennis hebben over van alles. NOT, sorry deze backpackers waren niet zo heel cool.

Volgende dag naar Hole in the Wall, rots in het water met gat erin, heel mooi maar om nou daar een uur voor te rijden op zo'n K*t weggetje. Nou ja het was ook niet zo erg want je kwam wel veel dorpjes en grappige huisjes tegen. Best heel indrukwekkend en volgens mij veel armoede en problemen wat je denk ik niet wilt weten. Uiteindelijk hele dag gereden om weer thuis te komen in Port Aflred. Was mooi maar het is meer dat je voor de omgeving moet gaan en om te relaxen meer kan je niet veel doen daar. Ach is ook wel us goed voor een weekendje:D

Deze week was dan ook wel de laatste week van mij project, beetje hectisch (vandaar dat ik sommige ook nog niet heb terug gemaild maar ga ik doen!!!) :P Maar mooi hectisch,, want kwam er bij dat we ook feestje voor Sanne gingen regelen in luxe hotel in de stad. Mooi locatie even wat anders natuurlijk. En daarna gingen de kroeg in en afterparty weer in Hotel en toen bracht iemand ons thuis met pick up en toen werden we aangehouden door politie. Pracht avond dus! Jongen had alleen te veel gedronken maar mocht gewoon weer verder rijden, politie zei:' volgende keer niet meer doen' wat zeg je dan;' nee, natuuuuurlijk niet'. Zo gaat het wel hier. Ik wilde jullie het niet vertellen maar zo gaat het wel hier. Maar mama maak je geen zorgen ik zal ook niet meer bij iemand instappen die heeft gedronken!

Gister gingen we met studenten van Kuyasa dus 13 jongeren tussen 16-18 jaar naar Mansfield dat is camping hier vlakbij. Midden in natuur recervaat, giraffen, aapjes, zebra's van alles heb je daar. Wij sliepen op platform op heuvel en uitzicht over het park. Op platform wat stapelbedden en voor de rest helemaal open, dus je sliep eigenlijk in de buitenlucht. Beetje jammer dat ik last van mijn blaas kreeg en nu een blaasontsteking heb. Maar dokter heeft medicijnen gegeven en over vijf dagen ben ik weer tip top zegt hij! De kinderen vonden het geweldig, ze komen nooit verder dan township of centrum van Port Alfred. Is ook geen geld voor dus dit was heerlijk relaxen, even weg uit hun hectische leven (voor sommige) Helemaal geen electriciteit. Kampvuur was ook mooi en we hadden geen muziek maar dansen en zingen zit bij hun in het bloed dus hadden we ook niet nodig.

Nu is het weer vrijdag , dus vanavond naar een Talent show in Nemato township. Wordt vast heel leuk want hier kunnen ze echt dansen en zingen heel leuk om te zien, vooral improviseren als de beste!

Oke was weer story of the stories: D En dit is nog maar de helft wat ik beleef, alleen de andere helft weet ik niet meer:P

Toedeloe:D

Liefs Lyan

ps: dit is nog mooier ik ga misschien zondag naar Jehova kerk in de stad, whahah meer informatie komt nog;)

Reacties

Reacties

Aran

Hoi zussie!!
Wat een verhaal. Wat kan jij typen he!
Wel leuk om wat te lezen van je!
Fijn dat je het naar je zin hebt.
Ik dacht laat ik zelf maar een keer je verhaal lezen.
En zelf beantwoorden. Anders gaat memmie weer zeuren. Maar ik denk wel aan je hoor.
Tot snel. Veel plezier.Groetjes van Brenda nog.
En bedankt voor het mooie kaartje. Erg lief.

Aran

Chantal

Waauw schat, wat moet jij weer ongeloofelijk veel gezien hebben! Ik wil FOTO'S:P!!! Haha nee hoor, ik weet dat dat niet echt goed wil, en die krijgen we vast allemaal nog wel te zien als je weer terug bent:D!!!
Maar echt weer zo leuk allemaal wat je meemaakt!!!
Ik zal je na het weekend nog wel weer ff een mail sturen, je moet natuurlijk wel up to date blijven:P!!!
Nou geniet van je weekend en we spreken snel!!!

Love ya xXxXxXxXxXx

jacqueline

Nou,nou nou wat weer een verhaal, en wat een gebeurtenissen. ha,ha,ha,. Maar goed je werk zit er zo'n beetje op, en dan nu nog een beetje niets doen!!! Dan kun je ook wel weer terug komen omdat ik je wel kan gebruiken op het werk :)
Merk je al dat je gaat aftellen of ben je daar nog niet mee bezig......hoop het niet.
Ga lekker genieten, niet meer bij dronken mensen in stappen anders krijg je van mij ook nog moppers.
Hele dikke kus van ons en ik stuur je na het weekend even een persoonlijk mailtje.

Geniet en have fun :) XXX
jacq

Marjan

Hey!

Wat een belevenissen allemaal, je kan het leuk vertellen haha. Wat is het hier dan allemaal gewoon...
Nou meid geniet ervan ik wacht weer op je volgende verhaal!

Liefs Marjan

Niels

Hey lyan!!

Jij hebt weer een mooie rondreis gemaakt dus...
Schiet ook alweer op dat je weer naar huis moet he!
Jammer??
Het verhaaltje had trouwens net zo goed 'Hole in the Head' kunnen heten als die dronken kerel met jullie in de auto ergens tegen aan reed.... maar ik zal er niet verder over zeiken. Ben je moeder niet he. Haha
Maar beterschap met je blaas en we horen wel!

Groeten from ya big brother

heleen

chickyyy

wat hilarisch allemaal weer!! ma idd kan niet w8en op de fotows maja die kan je ook laten zien als je terug bent! hoor ik meteen t verhaal erbij! nou meid lekker gek doen en dan zie ik je snel weer(L)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!