Kroondijkje.reismee.nl

Waar is die tijd toch gebleven!!!!

Joehoe!!!

Ik leef nog zit nu in de middle of nowhere in Hogsback, het is hier koud en sneeuw zit op de top van de bergen. Zit nu in backpackershostel tussen allemaal backpackers die 24/7 stoned zijn wat een leven niet,,:) Morgen gaaan wij weer terug naar Port Alfred en vrijdag vlieg ik weer naar Hollandia.

Ben dus nu 2,5 week op vakantie geweest samen met Vera, Etty, Barbara en Pia. Vera hebben we vorige week gedropt in Johannesburg want die ging een week eerder als ons weg. Maar ieder geval wat hebben wij veel gezien, je zou eigenlijk de foto's moeten zien maar goed dat gaat dus even niet.

Ik zal in het kort beschrijven waar we zijn geweest:

1. Pietermauritzburg vlakbij Durban, niks bijzonders voor de overnachting.

2. Naar Swaziland: prachtig mooi, hoge bergen, watervallen, bij een leuk traditioneel dorpje geweest en rondleiding gekregen. Even we hebben van een Hot spring genoten, lekker koud savonds en in een lekker warm zwembad.

3. Plan was om naar MOzambique te gaan maar we hadden even geen rekening gehouden dat we met een gehuurde auto niet over de grens mochten. Want er werden in het verleden vooral veel gehuurde auto's over de grens gesmokkeld naar Somalia gebracht en verkocht. Dus plan B naar het Krugerpark. Daar prachtige safari gedaan. Olifanten, zebra's, giraffen en noem maar op gezien, helaas geen leeuwen. Naar paar dagen heb je dat ook wel gezien hoor maar goed moet je wel gedaan hebben als je dan toch in Afrika bent.

4. JOhannesburg, geweldige stad, wel hectisch maar goed moet je ook zijn geweest. (onderwerp pretoria geweest, hoofdstad maar niet heel bijzonder) Johannesburg naar apartheidsmuseum geweest super boeiend en heel indrukwekkend. Wat dus mensen nog steeds erg bezig houdtin het dagelijksleven. En naar musical geweest, over muziek van vroeger en nu in Zuid Afrika. Wat kunnen de mensen hier toch zingen en dansen. En je betaald voor een kaartje 12,- normaal in nederland goedkoopste 40,-.

5. Lesotho (Roma) was ook super mooi, alleen de mensen beetje vreemd. Alleen maar armoede en voelt echt als je daar rijdt of je terug in de tijd gaat. Mensen zijn ook niks gewend denk ik. Als we de auto uitstapten om foto's te maken bijv. kwamen gelijk kinderen aan rennen om voor geld te vragen. En dan niet 1 kind maar 10 kinderen dus je kon gewoon niet uit de auto stappen. Want als je 1 kind stuk brood geeft of geld kan je gelijk het hele dorp wel sponseren.

6. Bloemfontijn daar voetbal gekeken alleen was zo koud buiten savonds dat we maar in de kroeg hebben gekeken want fan park was at the location of te wel township dus daar kan je beter niet heen gaan als enigste blanke meisjes en zeker niet in een stad. Of je moet mensen hebben die je goed kent. (vriest savonds en overdag rond de 20 graden dus winter voor Zuid Afrika dus denk maar niet dat ik bruin thuis kom helaas)

7. Colesberg Tussen de bergen leuk dorpje wel weer hartstikke koud net als hier in Hogsback. Morgen weer naar Port Aflred daar is meestal wel beter weer:)

Korte samenvatting, netjes gedaan vind ik zelf. Als ik jullie weer tegen kom volgende week llcht ik het verhaal wel meer toe:P En ook met foto's.

In port alfred nog even op stap want dat heb ik 1,5 ook niet echt gedaan behalve de voetbal avonden van holland en duitsland. Dus ook wel zin in. Voor de rest ging 'beppe' vroeg op bed met boekje erbij is ook wel eens lekker hoor, dat noemen we dan ook echt een uitrust vakantie hihi.

Zie sommige zaterdag of volgende week vast wel weer!!! Joehoe!! wat ging dat snel, waar blijft de tijd zou grootmoeder zeggen!! En daar heeft grootmoeder dan ook helemaal gelijk in...

Liefs,

Lyan!!!!!

heleen

mooie dingen heb je meegemaakt! onthou alles goed en vertel alles net zoals ik alles vertel haha:P ik zie je zaterdag en kan niet wachten! xxxx

Yvonne O

Hee Lyan, tja meid een troost je gaat binnen korte tijd weer terug!1
Goeie reis en tot thuis, groetjes Carel en Yvonne
Oh ja. erg leuk om je op deze manier te volgen.

siglinda

heey meis,

de tijd vliegt! maar je hebt volgens mij een vet gave tijd gehad. Ik zie je wel weer in nederland ;) goeie vlucht

XxxX

Elma

Hey Lyan,

wat een belevenissen allemaal en erg fijn om zo de afgelopen tijd toch al wat mee gekregen te hebben van je mooie verhalen die je schreef. En dan zien we je het weekend weer, de tijd is wel omgevlogen hoor.
Meid geniet van je laatste dagen( voor zover want voor je het weet ben je daar weer) en alvast een goeie vlucht en tot het weekend kun je eindelijk Sil zien die is dan alweer 11 wkn.

Liefs van ons

samantha

Hee Lyan,
Klinkt als een hele mooie vakantie zeg ben erg benieuwd naar alle foto's en verhalen. Tot in Lemmer!
Xx Samantha

Elise

Heey meid!!

Waauuw wat een verhalen weer geweldig!! Super gaaf zeg!! Heerlijk dat je nu even echt vakantie nog hebt gehad en zoveel dingen hebt gezien:D Ik kan ook niet wachten op de verhalen maar zal toch nog even wat langer moeten wachten:( Maar daarna meteen afspreken en vertellen vertellen vertellen:D:D:D!!! Waahh heb zin om je te zien meid:D echt waar!!

Xxxx goede reis en tot snel!!!(L)

linday

woehoeeee lei-ann dudie :D! geweldig verhaal, wat heb je ook weer veel beleeft hé :D. ben zo benieuwd naar je foto's en nog meer zin om jou weer te zien haha! pfff wat gaat de tijd idd snel, maar je gaat terug no worries be happy!
zie je vrijdag/zaterdag chick. kan niet wachten haha.
goede reis en tot snel xxx linday

Sanne

Leave!!!

Wat hebben jullie nog een paar geweldige laatste weken beleefd zeg! Had er zo graag nog bij willen zijn! Wauw! Dus jullie zijn vandaag weer terug gegaan naar PA..haha en daar nog even op stap :D kon ik nog maar een keertje mee! Doe de groeten daar aan onze bff's ;) en ik zie jou snel weer hier in Friesland!

Liefs!

Yvon

EINDELIJK!!! jammer dat je er morgen niet bij kan zijn, maar begrijp ik volledig... als je toch om het hoekje wil komen kijken ben je vanaf 20:00 uur welkom, anders doen we volgende week wel even een bakje!! Woehoe! Tot snel lieve skat!! Tút!

Yvonne S

je bent alweer goed thuis gekomen heb ik van je moeder al gehoord en veel aan het werk om te sparen voor de volgende reis!
hoop dat ik je nog eens zie en foto's kan bekijken.
Je hebt echt alles eruitgehaald wat erin zat.
groetjes en ben benieuwd naar de foto's